Promocja projektu #deutschbewegt w IFG
17.10. br. Instytut Filologii Germańskiej UAM oraz Zakład Dydaktyki Języka Niemieckiego i Studiów Międzykulturowych gościli w murach Collegium Novum przedstawicieli Goethe-Institut w Warszawie, którzy promowali projekt o nazwie "#deutschbewegt. Sprache neuer Möglichkeiten". Pod takim właśnie hasłem GI rozpoczął nową kampanię wizerunkową języka niemieckiego w Polsce, pragnąc pokazać, jakie możliwości otwiera znajomość tego języka.
W ramach kampanii zostanie również przedstawiony pozytywny i aktualny obraz Niemiec. Jak pisze GI na stronie projektu: „Wiemy, że lekcje w szkole są ważne, ale chcemy pokazać Ci alternatywny sposób nauki niemieckiego. Dlatego zapraszamy do zanurzenia się w naszych wirtualnych światach."
W ramach poznańskiej inauguracji uczniowie z poznańskich szkół, ale także z Liceum Akademickiego w Słubicach mieli okazję doświadczyć „Deutschspace digital" na iPadach (https://www.deutschspace.de/#/), poznali możliwości pracy i zabawy kostką Merge Cubes z rozszerzoną rzeczywistością, odbyli wirtualną podróż po Niemczech z okularami VR, bawili się kołem fortuny z quizem oraz korzystali z fotobudki i kilku innych atrakcji.
Ponieważ inaugurację uświetniła pani Anja Geissel – zastępczyni dyrektorki GI w Warszawie i szefowa Działu Językowego, pojawiła się także okazja do rozmów z dyrekcją Instytutu w osobie prof. Justyny Krauze-Pierz i kierownikiem Zakładu DJNiSM prof. Maciejem Mackiewiczem na temat aktualnych perspektyw nauczania j. niemieckiego w Polsce oraz dalszej współpracy pomiędzy GI i IFG i ewentualnych wspólnych przedsięwzięć na rzecz promocji języka i kultury niemieckiej.
Więcej informacji na temat projektu: https://www.goethe.de/ins/pl/de/index.html